The prodigal daughter

The Job

Kira’s latest job was to “break up” a dispute in the Salish-Shidhe Council lands just outside of McBride SSC. DaBeers-Omnitech runs a diamond mine just east of McBride Peak.

Mr. Green set Kira up with the Johnson, but I don’t have any information on the J on this one.

Facility

The facility itself is an old-school hardrock mine, and an admin building near the mine entrance.
Most of the miners were locals from the village of McBride.
Rumors on the few social media feeds I could dig up from out there indicate that they came across some kind of environmental hazard. I’d guess that’s what the strike was about.

The facility has been around since 2035, and has been a fair producer of diamond dust (the bulk of the diamonds were mined out years ago). The dust is used in the dikoting process.

Note from Maria Locasin:
A maioria das minas de pedra dura são automatizadas nos dias de hoje. Eles vomitam óleo e combustível na terra para desenterrar suas preciosas bugigangas. As máquinas não se importam com a terra que arruinam, apenas a programação de seus mestres. A maior parte do complemento orgânico de um local de mineração como este são mecânicos, para consertar as máquinas de morte que violam a terra para que os humanos não tenham que sujar as mãos. A maioria dos perigos nestes dias não são perigos naturais, mas o homem fez uns. Sabotagem foi uma das maneiras mais fáceis de interromper uma operação como esta. Pagar a mecânica um pouco mais para causar algumas avarias, e você pode torná-lo mais caro para o corp do que vale a pena. Uma greve não seria realmente útil. Substituir três ou quatro mecânicos é fácil para uma corporação. Não há força de trabalho real envolvida.

The prodigal daughter

theSeattleScourge matt_5 matt_5